28 Mayıs 2008

Çarşı'nın ardından - I

Bugün öğlen Kuştepe kampüsü girişinde Aytekin abi "ya noluya Çarşı'ya" diyene kadar durumdan haberim olmamıştı. Çarşı kendine yaraşır şekilde ve de son zamanlardaki medyatikliğine uygun olarak kendini feshettiğini ilan etti dün gece. Biran kendimi öksüz kalmış gibi hissettim. Burada ve başka ortamlarda Çarşı liderliğine karşı sert yorumlar yapmakla birlikte Kapalı müdavimlerinin çoğu gibi ben de bir yerinden Çarşı'nın içinde hissediyordum kendimi. Yaptığım yorumlar da aslında daha iyi bir yerde olmasını istediğimdendi.

Efendim, bence bu eşine az rastlanmış ve bundan sonra da az rastlanacak grup iktidara yanaşmanın ne demek olduğunu hepimize gösterdi. Aslında "iktidar"la bir sorunum bile yok. Ama az çok anarşizan bir gelenekten gelen bir taraftar grubunun bir yönetimle bu kadar yanyana gelmesinin bir sonucu olmayacak mıydı? Bu kadar ani bir son beklemiyordum ama bu iktidar yanlılığı Çarşı'yı en az iki yıldır içten içe yiyordu. Alen abi ya da diğerleri istedikleri kadar yanlış anlaşıldıklarından yakınsınlar ve hatta bazen eleştirilere karşı saldırgan bir tutum takınsalar da görünen köy kılavuz gerektirmiyor. Türkiye bir ironiler ülkesi, Çarşı da ironik bir durum yaratarak, çoğumuzu hayal kırıklığına uğratarak aramızdan çekildi. Neredeyse bütün bir stad artık canına tak etmiş bir halde yönetimden bezdiğini ilan ederken, Çarşının kalbi olan kutudan ses çıkmaması, hatta çıkan seslerin kıstırılmasından daha utanç verici bir tablo olamaz. Ne yazik ki "resmi" olarak tribünde göründüğü son maçta Çarşı liderliği böyle bir durum içine girmişti.

Bugün yolda Lig TV radyosunda Alen abi konuşuyordu. Yine verdi veriştirdi. Boyalı basın, tribüne nifak sokmak isteyen yönetim muhalifleri falan. İlginç ama bu söylem size güncel politika dünyamızı çağrıştırmıyor mu? Sürekli yanlış anlaşılma, sürekli medyanın Beşiktaş ve Çarşı düşmanlığı, sürekli iç mihraklar vb. Çarşı liderliği ne zaman kendini ve varolan yönetimi sorgulayacak? İşler o kadar ileri bir noktaya varmış ki yönetime ne olursa olsun laf etmiyorlar. Bir tribün grubu için bundan bahtsız bir an olamaz....

Hiç yorum yok: